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  • JOURNAL OF PHARMACEUTICAL NEGATIVE RESULTS//(VOL. 13, NUM. 4)

    Volumen: 13, Numero: 4, Páginas: 562-572 pp.

    PSYCHOSENSOMETRIC STUDY (EYE TRACKER) ON THE LEVELS OF PERSUASION IN THE WOMEN'S PERFUMERY INDUSTRY

    Abstract

    Thanks to technological progress, communicational activities are more efficient, because before being published they are studied through psychosensometric equipment such as an eye tracker, which allows knowing what advertising content the consumer really looks at. The research determines the level of persuasion that has a well-designed advertising against the feminine perfumery of the brands Lancome, Caroline Herrera, and Chanel. For this purpose, neuromarketing tools were used, such as the EyeTracker, which allowed to know the exact points of fixation in each of the advertisements and at the same time it was complemented with elements of traditional market research (survey). This allowed obtaining more field data on the communication designed by the brands under study; therefore, it was identified that the people under study prefer Carolina Herrera's advertising since its advertising is better designed, its elements are distributed in a better way and it does not contain distracting points.


    Keywords


    Neuromarketing; advertising; sight, tracking, and persuading.


    Resumen

    Gracias al avance tecnológico, las actividades comunicativas son más eficientes, pues antes de ser publicadas son estudiadas a través deequipos psicosensométricos como un eye tracker, que permite saber qué contenido publicitario mira realmente el consumidor. losLa investigación determina el nivel de persuasión que tiene una publicidad bien diseñada frente a la perfumería femenina de las marcas Lancome,Carolina Herrera y Chanel. Para ello se utilizaron herramientas de neuromarketing, como el EyeTracker, que permitió conocer lapuntos de fijación en cada uno de los anuncios y a la vez se complementó con elementos de investigación de mercado tradicional(encuesta). Esto permitió obtener más datos de campo sobre la comunicación diseñada por las marcas en estudio; por lo que se identificó quelas personas objeto de estudio prefieren la publicidad de Carolina Herrera ya que su publicidad está mejor diseñada, sus elementos están distribuidos de mejor maneramanera y no contiene puntos de distracción.


    Palabras Clave


    neuromárketing; publicidad; la vista, el seguimiento y la persuasión





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