Regresar a Artículos Indexados
  • FOODS//(VOL. 11, ISSUE 18)

    Volumen: 11, Numero: 18, Páginas: [12] p.

    CONSUMER BEHAVIOUR AND ATTITUDE TOWARDS THE PURCHASE OF ORGANIC PRODUCTS IN RIOBAMBA, ECUADOR

    Abstract

    The development of organic agriculture has been promoted worldwide to improve the nutritional health of families, and Ecuador is no exception. The aim of this research was to identify the behaviour and attitudes of consumers toward the commercialization of organic products in the city of Riobamba. This will help us to understand in what situations the consumers access these foods, the producer position in relation to the market, and to know their attitude towards these products. The study used a quantitative approach, and is descriptive, incorporating the deductive method and a non-experimental design. The techniques used were a survey as a source of data collection, with a sample including 195 consumers. Linear regression was applied to test the hypotheses; this made it possible to identify those demographic and cultural factors that determine, to a lesser extent, consumer purchase behaviour in regard to organic products. The study determined that motivation, emotions, and feelings are significantly related to the consumer?s attitude and purchase of organic products.


    Keywords


    behaviour; consumer attitude; organic products; market


    Resumen

    El desarrollo de la agricultura orgánica ha sido promovido en todo el mundo para mejorar lasalud nutricional de las familias, y Ecuador no es la excepción. El objetivo de esta investigación fue identificarel comportamiento y las actitudes de los consumidores hacia la comercialización de productos orgánicos en elciudad de Riobamba. Esto nos ayudará a comprender en qué situaciones los consumidores acceden a estos alimentos,la posición del productor en relación al mercado, y conocer su actitud hacia estos productos.El estudio utilizó un enfoque cuantitativo, y es descriptivo, incorporando el método deductivoy un diseño no experimental. Las técnicas utilizadas fueron la encuesta como fuente de recolección de datos,con una muestra de 195 consumidores. Se aplicó regresión lineal para probar las hipótesis;esto permitió identificar aquellos factores demográficos y culturales que determinan, en menormedida, el comportamiento de compra del consumidor con respecto a los productos orgánicos. El estudio determinó queLa motivación, las emociones y los sentimientos están significativamente relacionados con la actitud de compra del consumidor.de productos orgánicos.


    Palabras Clave


    comportamiento; actitud del consumidor; productos orgánicos; mercado





    Acceder