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  • CONCIENCIA DIGITAL//(VOL. 5, NUM. 3.1, IMAGINACION)

    Volumen: 5, Numero: 31, Páginas: 119-128 pp.

    THE IMPACT OF VIDEO RECORDING IN EFL ORAL PRODUCTION TASKS WITH COLLEGE STUDENTS

    Abstract

    Introduction: Video recording tasks have been adapted to practice oral productive skills in English language. This type of assignments has allowed learners to have more opportunities to develop their speaking skills while they are learning English. Productive language skills like speaking are as important as the other skills since it helps to communicate ideas in different contexts. Objective: This study was designed to get students point of views about the use of video-recorded tasks as language practice complement. Methodology: College students from level A1 and A2 complete five tasks during the academic period October 2021 ? March 2022. There were 74 participants in this study. At the end of the academic period, the students responded a questionnaire which aimed to get information about in their perceptions of creating video-tasks instead of written assignments. Results: The results of the survey demonstrated that there is a positive attitude towards the use of this strategy. Conclusions: Participants concluded that video recordings helped them to practice more pronunciation and improved their vocabulary.


    Keywords


    video-recorded tasks, speaking skills, oral production, pronunciation


    Resumen

    Introducción: Las tareas de grabación de vídeo se han adaptadopara practicar las habilidades productivas orales en inglés. Este tipode tareas ha permitido que los alumnos tengan más oportunidadesde desarrollar sus habilidades orales mientras aprenden inglés. Lasdestrezas lingüísticas productivas, como la expresión oral, son tanimportantes como las demás, ya que ayudan a comunicar ideas endiferentes contextos. Objetivo: Conocer el punto de vista de losestudiantes sobre el uso de tareas grabadas en vídeo comocomplemento de la práctica del idioma. Metodología: Este estudiose diseñó para Los estudiantes universitarios de los niveles A1 yA2 realizaron cinco tareas durante el periodo académico de octubrede 2021 a marzo de 2022. En este estudio participaron 74 personas.Al final del periodo académico, los estudiantes respondieron a uncuestionario cuyo objetivo era obtener información sobre supercepción de la creación de videos grabados en lugar de tareasescritas. Resultados: Los resultados de la encuesta demostraronque existe una actitud positiva hacia el uso de esta estrategia.Conclusiones: Los participantes concluyeron que las grabacionesde vídeo les ayudaban a practicar más la pronunciación y a mejorarsu vocabulario.


    Palabras Clave


    grabación de videos, destreza de hablar, producción oral, pronunciación





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