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  • JOURNAL OF ENVIRONMENTAL MANAGEMENT AND TOURISM//(VOL. 13, NUM. 4)

    Volumen: 13, Numero: 4, Páginas: 1215-1223 pp.

    CHARACTERIZATION OF RURAL TOURISM MARKETING TO STRENGTHEN SKILLS IN INDIGENOUS COMMUNITIES OF CHIMBORAZO, ECUADOR

    Abstract

    The sustainability of tourism management in indigenous communities that adopt tourism as a way of life is an issue that contributes to local and national development. The general objective of the study was to characterise tourism marketing in order to dynamise and strengthen the competencies of indigenous communities in the province of Chimborazo in Ecuador, and it was a descriptive-explanatory field study. As a result, evidence was obtained of the absence of marketing principles, strategies and tools to generate impact results in rural tourism service providers and, consequently, in the province and its cantons. It is concluded that the characterisation can, through educational interventions in communities, and accompaniment until the final implementation, incorporate these principles for social, community and tourism benefit.


    Keywords


    rural tourism; marketing; indigenous communities.


    Resumen

    La sostenibilidad de la gestión turística en comunidades indígenas que adoptan el turismo como forma de vida es un tema quecontribuye al desarrollo local y nacional. El objetivo general del estudio fue caracterizar el marketing turístico enpara dinamizar y fortalecer las competencias de las comunidades indígenas de la provincia de Chimborazo en Ecuador,y fue un estudio de campo descriptivo-explicativo. Como resultado, se obtuvo evidencia de la ausencia de principios de marketing,estrategias y herramientas para generar resultados de impacto en los prestadores de servicios de turismo rural y, en consecuencia, en la provincia y suscantones. Se concluye que la caracterización puede, a través de intervenciones educativas en las comunidades, y acompañamientohasta la implementación final, incorporar estos principios para el beneficio social, comunitario y turístico.


    Palabras Clave


    Turismo rural; marketing; Comunidades indígenas.





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