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  • JOURNAL OF POSITIVE SCHOOL PSYCHOLOGY//(VOL. 6, NUM. 5)

    Volumen: 6, Numero: 5, Páginas: 241-250 pp.

    THE AGRI-FOOD MARKET OF RURAL PRODUCERS AND THE PERSPECTIVES OF SUSTAINABILITY IN THE CHIMBORAZO PROVINCE, ECUADOR

    Abstract

    The agri-food market is present in the academic debate from the social and economic perspective, it includes the actors and agents of development as a mechanism to support and strengthen the sector, but it requires special attention in its approach to generate knowledge in its actions. In this context, this research aims to study the agri-food market of rural producers and their perspective of sustainability in the Chimborazo province of Ecuador, the study is descriptive and correlational. A survey has been carried out on 383 producers linked to agri-food activities to know the study variables behavior. The agri-food market social actors are related to the perspectives of sustainability to the extent that they are involved in the local products production processes, and on the other hand, the agri-food market is positively oriented towards the perspectives of sustainability, if the rights of producers for a decent life, creation of enterprises and technological improvement are guaranteed.


    Keywords


    Agro-food market, sustainability, social actors, rural communities.


    Resumen

    El mercado agroalimentario está presente en el debate académico desde la perspectiva social y económica, seincluye a los actores y agentes del desarrollo como mecanismo de apoyo y fortalecimiento del sector,pero requiere especial atención en su enfoque para generar conocimiento en sus acciones. En este contexto,Esta investigación tiene como objetivo estudiar el mercado agroalimentario de los productores rurales y su perspectiva desustentabilidad en la provincia de Chimborazo del Ecuador, el estudio es de tipo descriptivo y correlacional. Ase ha realizado una encuesta a 383 productores vinculados a actividades agroalimentarias para conocer las variables de estudiocomportamiento. Los actores sociales del mercado agroalimentario se relacionan con las perspectivas de sostenibilidad a lamedida en que se involucran en los procesos de producción de productos locales y, por otro lado, lamercado agroalimentario se orienta positivamente hacia las perspectivas de sostenibilidad, si se respetan los derechos dese garantiza a los productores una vida digna, la creación de empresas y la mejora tecnológica.


    Palabras Clave


    Mercado agroalimentario, sustentabilidad, actores sociales, comunidades rurales.





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