DILEMAS CONTEMPORANEOS: EDUCACION, POLITICA Y VALORES//(AÑO IX, NUMERO 3)
Volumen: 9, Numero: 3, Páginas: [26] p.
COVID-19 has claimed numerous human lives. In addition, it has affected the proper functioning of educational centers. In this scenario, the implementation of teaching tools with the use of information technologies constitutes a novel proposal. The objective of the research is to develop an educational intervention from physiotherapy to approach patients with COVID-19 in Ecuador. The scope of the study is descriptive, with a longitudinal experimental design and a quantitative approach. We worked with a sample of n=54 students, to whom a pre-test evaluation instrument, an educational intervention and a post-test evaluation instrument were applied. The results obtained showed a significant increase in the level of student learning.
El COVID-19 ha cobrado numerosas vidas humanas. Además, ha afectado el adecuadofuncionamiento de los centros educativos. En este escenario, la implementación de herramientas deenseñanza con el empleo de las tecnologías de la información constituye una propuesta novedosa. Elobjetivo de la investigación es desarrollar una intervención educativa desde la fisioterapia para elabordaje de pacientes con COVID-19 en el Ecuador. El alcance del estudio es descriptivo, con diseñoexperimental de corte longitudinal y enfoque cuantitativo. Se trabajó con una muestra de n=54estudiantes, a los cuales se les aplicó un instrumento de evaluación preprueba, una intervencióneducativa y un instrumento de evaluación posprueba. Los resultados arrojados evidenciaron unincremento significativo en el nivel de aprendizaje de los estudiantes.