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  • INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION//(VOL. 37, NUM. 3)

    Volumen: 37, Numero: 3, Páginas: 8791-8804 pp.

    ACADEMIC WRITING OF TEACHERS IN TRAINING: ANALYSIS AND APPROACH TO POSSIBLE SOLUTIONS

    Abstract

    The research focused on the analysis of difficulties related to academic writing from the information and results obtained from the study developed in the Faculty of Educational Sciences, Humanities and Technologies of the National University of Chimborazo in Riobamba, province of Chimborazo, whose population consisted of students from different careers with the objective of evaluating academic writing and identifying the difficulties presented by students. The study was carried out under a mixed approach in which descriptive, comparative and hermeneutic methods prevailed, and the research modalities were bibliographic, field and non-experimental, all with the purpose of designing a system of categories that will later serve as input for the strengthening of competencies, which may be assumed in the curricula of reading and writing training programs from an integral perspective, as well as from the implementation of a Writing Center for the application of shared methodologies that allow replacing the perspective of obligatory writing with epistemic writing.


    Keywords


    academicwriting, writing center, epistemic writing, teacher training


    Resumen

    La investigación se centró en el análisis de las dificultades relacionadas con la escritura académica desde elinformación y resultados obtenidos del estudio desarrollado en la Facultad de EducaciónCiencias, Humanidades y Tecnologías de la Universidad Nacional de Chimborazo enRiobamba, provincia de Chimborazo, cuya población estuvo conformada por estudiantes de diferentescarreras con el objetivo de evaluar la escritura académica e identificar las dificultadespresentado por los estudiantes. El estudio se llevó a cabo bajo un enfoque mixto en el queprevalecieron los métodos descriptivo, comparativo y hermenéutico, y las modalidades de investigaciónfueron bibliográficos, de campo y no experimentales, todos con la finalidad de diseñar un sistema decategorías que luego servirán de insumo para el fortalecimiento de competencias, las cuales podrán serasumidos en los currículos de los programas de formación en lectura y escritura desde unaperspectiva, así como desde la implementación de un Centro de Escritura para la aplicación demetodologías compartidas que permiten sustituir la perspectiva de la escritura obligatoria porescritura epistémica.


    Palabras Clave


    escritura académica, centro de escritura, escritura epistémica, formación docente





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