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  • JOURNAL OF ENVIRONMENTAL MANAGEMENT AND TOURISM//(VOL. 13, NUM. 1)

    Volumen: 13, Numero: 1, Páginas: 223-231 pp.

    HUMAN TALENT AND ITS IMPACT ON THE QUALITY OF SERVICE IN THE RURAL COMMUNITY-BASED TOURISM SECTOR. ANALYSIS AND THEORETICAL PERSPECTIVES

    Abstract

    Human talent in the tourism sector necessarily incorporates a global vision for quality improvement and sustainable development. Increased competition and the need to improve quality in tourism are closely linked. The objective of this work was to analyse the role of human talent. To analyse its impact on customer care and service quality in the tourism sector. An analysis and theoretical perspectives on the subject were established. Quality management was analysed as a key axis in the development of the tourism sector. Adequate management and the process that identifies the importance of the professional in the area were determined. A qualitative approach methodology was developed. The design was documentary interpretative. Bibliographic information was collected with theoretical and scientific positions. The material and content approached was based on the theories of tourism service quality. The information collected was collected globally on the web. The information was analysed using the triangulation technique. It is concluded that it is necessary to generate suitable mechanisms for tourism service quality. In addition, the work of the professional in the area must be highlighted to obtain significant achievements. These achievements are the satisfaction of the client who demands a tourist service.


    Keywords


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    Resumen

    El talento humano en el sector turístico incorpora necesariamente una visión global para la mejora de la calidad y el desarrollo sostenible. El aumento de la competencia y la necesidad de mejorar la calidad del turismo están estrechamente relacionados. El objetivo de este trabajo fue analizar el papel del talento humano. Analizar su impacto en la atención al cliente y la calidad del servicio en el sector turístico. Se estableció un análisis y perspectivas teóricas sobre el tema. Se analizó la gestión de la calidad como un eje clave en el desarrollo del sector turístico. Se determinó la gestión adecuada y el proceso que identifica la importancia del profesional en el área. Se desarrolló una metodología de enfoque cualitativo. El diseño fue documental interpretativo. Se recopiló información bibliográfica con posiciones teóricas y científicas. El material y contenido abordado se basó en las teorías de la calidad del servicio turístico. La información recopilada fue recopilada globalmente en la web. La información fue analizada mediante la técnica de triangulación. Se concluye que es necesario generar mecanismos adecuados para la calidad del servicio turístico. Además, se debe resaltar el trabajo del profesional en el área para obtener logros significativos. Estos logros son la satisfacción del cliente que demanda un servicio turístico.


    Palabras Clave


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