Regresar a Artículos Indexados
  • THEORY AND PRACTICE IN LANGUAGE STUDIES//(VOL. 11, NUM. 12)

    Volumen: 11, Numero: 12, Páginas: 1526-1533 pp.

    QUALITIES OF EFFECTIVE EFL TEACHERS IN THE 21 ST CENTURY: A REFLECTION FROM ECUADOR

    Abstract

    English Language Teachers (ELTs), to be effective in the teaching and learning process in contemporary society, need to be not only competent with qualities of instructional skills but also withqualities of personal traits. This paper aims to offer ELTs reflection around the most vital qualities of personal traits, which are required to contribute to the design of more effective EFL teaching and learning milieus. To that end, and supported by a pilot study carried out to construct a master ?s degree program in Teaching Local and Foreign Languages in an Ecuadorian Public University, we gathered, in four major categories, thescattered and unclassified qualities of personal traits which are available in the related literature. In this framework, the qualities of personal traits that ELTs must possess are bound with virtues such as perpetual learning, humanism, instructional-personal communication, and cross-culturalism. In general, this article may be helpful for ELTs to visualize the qualities of personal traits, which are needed to face the English as a Foreign Language (EFL) education of the 21st century


    Keywords


    Qualities of Personal Traits, Qualities of Instructional Skills, ELTs (English Language Teachers)


    Resumen

    Los profesores de inglés (ELT), para ser efectivos en el proceso de enseñanza y aprendizaje en la sociedad contemporánea, deben ser no solo competentes con las cualidades de las habilidades de instrucción, sino también con las cualidades de los rasgos personales. Este documento tiene como objetivo ofrecer a los ELT una reflexión sobre las cualidades más vitales de los rasgos personales, que se requieren para contribuir al diseño de entornos de enseñanza y aprendizaje de EFL más efectivos. Para ello, y apoyados en un estudio piloto realizado para construir un programa de maestría en Enseñanza de Lenguas Locales y Extranjeras en una Universidad Pública Ecuatoriana, reunimos, en cuatro grandes categorías, las cualidades dispersas y no clasificadas de los rasgos personales que están disponibles en la literatura relacionada. En este marco, las cualidades de los rasgos personales que deben poseer los ELT están ligadas a virtudes como el aprendizaje perpetuo, el humanismo, la comunicación instructivo-personal y la interculturalidad. En general, este artículo puede ser útil para que los ELT visualicen las cualidades de los rasgos personales que se necesitan para enfrentar la educación de inglés como lengua extranjera (EFL) del siglo XXI.


    Palabras Clave


    Cualidades de los rasgos personales, Cualidades de las habilidades de instrucción, ELT (maestros de inglés)





    Acceder