UNIANDES EPISTEME: REVISTA DE CIENCIA, TECNOLOGIA E INNOVACION//(VOL. 8, NUM. 4)
Volumen: 8, Numero: 4, Páginas: 567-581 pp.
The objective of this research was to analyze micro planning in relation to the promotion of reading in Ecuador in the area of ??Language and Literature, with students who attend high school in the country. It addresses the analytical study of the topics: reading, reading promotion and methodological strategies for reading within the framework of quality and warm comprehensive education, in order to provide a theoretical framework that supports the conceptual relationship between the themselves. A mixed descriptive-level methodology was adopted, with a survey addressed to 86 students and an observation sheet applied to teachers as data collection and corroboration instruments. The research will present an analytical vision towards the micro-curriculum in relation to the promotion of reading and literacy in general in relation to the curricular concretion whose objective is focused on methodologically helping teachers for the formation of critical and thinking individuals with good skills. readers and metacognitive development.
La presente investigación tuvo como objetivo analizar la micro planificación en relación con la promoción de la lectura en Ecuador en el área de Lengua y Literatura, con estudiantes que cursan la secundaria superior en el País. La misma, aborda el estudio analítico de los temas: lectura, promoción de la lectura y estrategias metodológicas para la lectura en el marco de la educación integral de calidad y calidez, con la finalidad de brindar un marco teórico que fundamente la relación conceptual entre los mismos. Se adoptó una metodología de carácter mixto de nivel descriptivo, con una encuesta dirigida a 86 estudiantes y una hoja de observación aplicada a los docentes como instrumentos de recolección y corroboración de datos. La investigación presentará una visión analítica hacia el micro currículo en relación a la promoción de la lectura y de la alfabetización en general en relación a la concreción curricular cuyo objetivo se centra en ayudar metodológicamente a docentes para la formación de individuos críticos y pensantes con buenas competencias lectoras y desarrollo metacognitivo.