VARONA//(NUM. 66)
Volumen: 1, Numero: 66, Páginas: [7] p.
The article presents an analysis of different theoretical positions about the statute epistemology of the Pedagogy like science, and the validity that it has the study of this topic in to the environment of the educators training. In a second and third moment it is valued the ideas, concepts and point of views that the Brazilian educator outlines Paulo Freire in his he prays famous the Pedagogy of the oppressed one, to value as this it contributes to the development epistemology of the Pedagogy, from the look of the author?s social commitment with those deprived and silenced in the society and in the school spaces.
El artículo presenta un análisis de diferentes posiciones teóricas sobre el estatuto epistemológico de la pedagogía como ciencia y la vigencia que tiene el estudio de este tema en el ámbito de la formación de los educadores. En un segundo y tercer momentos se valoran las ideas, conceptos y punto de vista que plantea el pedagogo brasileño Paulo Freire en su obra insigne Pedagogía del oprimido, para valorar cómo esta aporta al desarrollo epistemológico de la pedagogía, desde la mirada del compromiso social del autor con los desposeídos y silenciados en la sociedad y en los espacios escolares