Regresar a Artículos Indexados
  • ATENEA//(NUM. 523)

    Volumen: 1, Numero: 523, Páginas: 347-363 pp.

    TEACHER COASSESSMENT PROCESS IN HIGHER EDUCATION

    Abstract

    Th e students? learning results are closely related to the quality of teachers. Consequently, teaching practice implies a continuous search of the results it produces. Th e quality education policies in higher education institutions should be directed to transform the culture of performance evaluation into peer evaluation; trying to overcome the resistance it generates in many educational environments, especially those that are not linked to this culture. Th is bibliographic research aims to develop a discussion about a process of co-evaluation to favor the improvement of the teacher and the educational institution, through a practical four-stage process: Pre Observation, Observation, Post Observation and Critical Refection that encourages new ways to facilitate knowledge.


    Keywords


    Co-evaluation, Peer Evaluation, Teacher evaluation, Evaluation Stages.


    Resumen

    Los resultados de aprendizaje de los alumnos están estrechamente relacionados con la calidad de los docentes. En consecuencia, la práctica docente implica unabúsqueda continua de los resultados que produce. La política de calidad en instituciones de educación superior debería estar dirigida a transformar la cultura de la evaluación del desempeño docente, hacia una evaluación por pares; tratando de superar laresistencia que genera en muchos entornos educativos, especialmente aquellos que noestán vinculados a esta cultura. Esta investigación bibliográfi ca tiene como objetivo


    Palabras Clave


    Coevaluación, Evaluación por pares, Evaluación docente, Etapas de evaluación.





    Acceder