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  • TURKISH JOURNAL OF PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION//(VOL. 32, ISSUE 3)

    Volumen: 32, Numero: 3, Páginas: 6835-6840 pp.

    VIRTUAL AND MOBILE APPLICATION EDUCATION IN TELEMEDICINE, BIOSECURITY, PSYCHOLOGY APPLIED TO COVID - 19: ADDIE METHODOLOGY

    Abstract

    In the present research work on a Virtual Education Center and mobile application, Telemedicine, Biosecurity, Applied Psychology before Covid 19 are addressed through the ADDIE methodology through this design at the National University of Chimborazo and the Ministry of Health Public of Ecuador that require it for the learning of Covid 19 in the aspects mentioned above, as well as to carry out an early diagnosis of the object of study, the Analysis, the methodology of Design, Development, Implementation and Evaluation (ADDIE) will be used for its development. and the use of agile methodologies for the mobile application the problem It happens that many people have a lack of knowledge about the causes and how to make a diagnosis of the presence and contagion of the virus. Hence the proposal of the design of the virtual classroom to a mobile application with an innovative, friendly and interactive approach, facilitating the user to generate significant learning about the virus.


    Keywords


    No disponible


    Resumen

    En el presente trabajo de investigación sobre un Centro de Educación Virtual y aplicación móvil , se aborda Telemedicina , Bioseguridad , Psicología Aplicada ante el Covid 19 a través de la metodología ADDIE a través de este diseño en la Universidad Nacional de Chimborazo y el Ministerio de Salud Pública del Ecuador que lo requieren para el aprendizaje del Covid 19 en los aspectos mencionados anteriormente, así como realizar un diagnóstico temprano del objeto de estudio, el Análisis, se utilizará la metodología de Diseño, Desarrollo, Implementación y Evaluación (ADDIE) para su desarrollo y el uso de metodologías ágiles para la aplicación móvil el problema Sucede que muchas personas tienen un desconocimiento sobre las causas y cómo hacer un diagnóstico de la presencia y contagio del virus . De ahí la propuesta del diseño del aula virtual a una aplicación móvil con un enfoque innovador, amigable e interactivo, facilitando al usuario generar aprendizajes significativos sobre el virus .


    Palabras Clave


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