SEX EDUCATION//(VOL. 22, ISSUE 3)
Volumen: 22, Numero: 3, Páginas: [15] p.
Educational efforts to reduce global rates of adolescent pregnancy vary widely with a significant deficiency in the domain of sex education facilitator training. In this study, we sought to establish a pilot approach to comprehensive sex education facilitator training in Riobamba, Ecuador. The approach was aligned with UNESCO recommendations for training facilitators using an adapted version of the U.S.-based Big Decisions curriculum. Four internationally recruited bilingual instructors led a six-day (27-hour) intensive training-of-facilitators programme with twenty trainees using the Big Decisions sex education curriculum. Quantitative and qualita- tive analyses were conducted using various approaches: anon- ymised and pre/post-self-assessments, daily feedback surveys of self and instructors, and facilitation practice evaluations. Responses to anonymised surveys indicated improved self- perceived confidence in teaching each curriculum section. More objective pre- and post-teach-back evaluations showed improved ability to teach randomly assigned lessons as assessed by trainers. The pedagogy of facilitator training in comprehensive sex educa- tion seeks to combine evidence-informed and culturally appropri- ate approaches to training facilitators under unique local conditions using adapted assessment tools. This project identified important culturally relevant insights relevant to the future training of com- prehensive sex education facilitators working within culturally con- servative communities, and Latin America in particular.
Esfuerzos educativos para reducir las tasas globales de embarazo adolescentevarían ampliamente con una deficiencia significativa en el dominio del sexoformación de facilitadores de educación. En este estudio se buscó establecerun enfoque piloto para la formación integral de facilitadores de educación sexualen Riobamba, Ecuador. El enfoque se alineó con la UNESCOrecomendaciones para capacitar a facilitadores utilizando una versión adaptadadel plan de estudios Big Decisions con sede en EE. UU. Cuatro a nivel internacionalinstructores bilingües reclutados dirigieron un curso intensivo de seis días (27 horas)programa de formación de facilitadores con veinte alumnos utilizando elPlan de estudios de educación sexual de Big Decisions. Cuantitativo y cualitativoSe llevaron a cabo análisis tivos utilizando varios enfoques: anon-autoevaluaciones optimizadas y previas y posteriores, encuestas diarias de retroalimentación deautoevaluaciones e instructores, y prácticas de facilitación.Las respuestas a las encuestas anonimizadas indicaron una mejor autoestima.confianza percibida en la enseñanza de cada sección del currículo. MásLas evaluaciones objetivas previas y posteriores a la enseñanza mostraron una mejoracapacidad para enseñar lecciones asignadas al azar según lo evaluado por los capacitadores.La pedagogía de la formación de facilitadores en educación sexual integralción busca combinar evidencia informada y culturalmente apropiadaenfoques comunes para capacitar a los facilitadores en condiciones locales únicasutilizando herramientas de evaluación adaptadas. Este proyecto identificó importantespercepciones culturalmente relevantes relevantes para la formación futura de com-facilitadores integrales de educación sexual que trabajan dentro decomunidades serviles, y América Latina en particular