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  • POLO DEL CONOCIMIENTO//(EDICION NUM. 53, VOL. 5, NUM. 12)

    Volumen: 5, Numero: 12, Páginas: 395-405 pp.

    ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES: TEACHING ENGLISH FOR SCIENCE

    Abstract

    In the era of globalization, English communication for scientists and engineers whose native language is not English has become as important as their major related abilities. The paper describes the results of a four-year experience in the development of English for specific purpose manuals in the field of photogrammetry, interferometry, and GNSS technologies, as well as key teaching methods and didactic approaches used in class and out-of-class activities. The focus of the present study is to provide a detailed description of the development and systematic updating of a relevant manual, aimed at professional language training of learners. The findings of the study reflect the importance of an ESP course for scientists and engineers: conducting a needs analysis for carrying out a specific search of relevant and reliable authentic materials, defining proper teaching methods, software and didactic approaches used in the educational process to develop the language skills necessary to be active and contributive players in the competitive world


    Keywords


    English for specific purposes, Needs Analysis, Teaching Methods, Selection of Materials, Development of Manuals, Didactic Approaches


    Resumen

    En la era de la globalización, la comunicación en inglés para científicos e ingenieros cuya lengua materna no es el inglés se ha vuelto tanimportante como sus principales habilidades relacionadas. El artículo describe los resultados de una experiencia de cuatro años en el desarrollo del inglés paramanuales de propósito específico en el campo de la fotogrametría, interferometría y tecnologías GNSS, así como métodos de enseñanza clavey enfoques didácticos utilizados en clase y fuera de clase. El objetivo del presente estudio es proporcionar una descripción detallada deel desarrollo y la actualización sistemática de un manual pertinente, destinado a la formación lingüística profesional de los estudiantes. Los hallazgos deel estudio refleja la importancia de un curso ESP para científicos e ingenieros: realizar un análisis de necesidades para llevar a cabo unbúsqueda de materiales auténticos relevantes y confiables, definiendo métodos de enseñanza adecuados, software y enfoques didácticos utilizados en elproceso educativo para desarrollar las habilidades lingüísticas necesarias para ser jugadores activos y contribuyentes en el mundo competitivo Más sobre el texto fuenteSe requiere el texto fuente para obtener información adicional sobre la traducción


    Palabras Clave


    Inglés para fines específicos, Análisis de Necesidades, Métodos de Enseñanza, Selección de Materiales, Elaboración de Manuales, Enfoques Didácticos





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