Observatorio de Investigación y Desarrollo Tecnológico


  • ESPACIOS//(VOL. 41, ISSUE. 4)

    Volumen: 41, Numero: 4, Páginas: [13] p.

    DEMOTIVATING FACTORS IN LEARNING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE: CASE IN COLOMBIAN VULNERABLE RURAL SCHOOLS

    Abstract

    The objective of the study is to show which demotivating factors the students of English as a Foreign Language present; and also to check if there is a relationship, and influence of those factors on their academic performance. The research has a non-experimental, descriptive and correlational design. The results show that Difficulty of English Learning; Teachers' Competence and Teaching Styles; Inadequate Learning Environment and Reduced Interest and Motivation are demotivating factors; there is also a relationship between academic performance and factors.


    Keywords


    EFL, Demotivation, Motivation, Secondary school


    Resumen

    El objetivo de estudio es evidenciar qué factores desmotivadores presentan los estudiantes de inglés; y comprobar si existe una relación, e influencia con sus rendimientos académicos. La investigación tiene un diseño no experimental, descriptivo y correlacional. Los resultados muestran que la dificultad para aprender inglés; la competencia de los docentes y estilos de enseñanza; el inadecuado ambiente de aprendizaje, y el reducido interés y motivación, son los factores desmotivadores; además existe una relación entre el rendimiento académico y los factores.


    Palabras Clave


    ILE, Desmotivación, Motivación, Educación secundaria





    Acceder