Regresar a Artículos Indexados
  • ESPACIOS//(VOL. 41, ISSUE. 20)

    Volumen: 41, Numero: 20, Páginas: [18] pp.

    THE EFFECT OF CLIL METHODOLOGY AND WEB APPLICATIONS IN THE FOREIGN LANGUAGE CLASS: A COMPARATIVE CASE IN COLOMBIAN SCHOOLS

    Abstract

    The research main objective is to demonstrate CLIL methodology efficacy together with Duolingo and b-Learning in teaching English, in Colombian diverse socio-economic levels in rural-urban contexts. Including motivation, gender, and social class as covariates. Based on a quasi-experimental pretest-posttest design with three groups of students in contexts: Urban (n = 32), Rural-Urban (n = 32) and Rural-Vulnerable (n = 30). The results show that the methodology is effective in all three contexts, reaching larger effect sizes in the Rural-Vulnerable context.


    Keywords


    Duolingo, b-learning, secondary school, EFL


    Resumen

    El objetivo es evidenciar la eficacia de la metodología CLIL, en conjunto con Duolingo y bLearning, en la enseñanza del inglés en contextos rurales-urbanos colombianos de niveles socioeconómicos diversos.Se incluyen como covariables motivación, género y nivel socioeconómico. A partir de un diseño cuasiexperimental pretest-postest con tres grupos de estudiantes en contextos: Urbano (n=32), Rural- Urbano (n=32) y Rural-Vulnerable (n=30). Los resultados muestran que la metodología es eficaz en los 3 contextos, alcanzando tamaños del efecto superiores en el contexto Rural-vulnerable.


    Palabras Clave


    Duolingo, b-learning, educación secundaria, ISL





    Acceder