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  • MKTDESCUBRE//(VOL. 1 NUM. 2 SPECIAL EDITION 3RD INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONGRESS OF ADMINISTRATIVE AND FINANCIAL SCIENCES)

    Volumen: 1, Numero: 2, Páginas: 185-193 pp.

    ANALISIS ESTADISTICO DE LA CALIDAD DE SERVICIO EN LA TERMINAL INTERCANTONAL DE LA CIUDAD DE RIOBAMBA

    Abstract

    Customer service is one of the main factors that affect the quality of service in both public and private companies, such is the case of human conglomerates where people or users come to require a service, in our research we try to know the attention To the user that is provided in the intercantonal terminal of the city of Riobamba by the drivers and administrative staff to determine this, a survey was carried out in the field with the main actors and through exploratory statistics determine the benefits and flaws that the terminal has with the purpose of obtaining indicators that help the authorities in charge make decisions that go towards continuous improvement.


    Keywords


    Service, Transport, quality


    Resumen

    La atención al usuario es uno de los principales factores que inciden en la calidad de servicio tanto en empresas públicas y privadas, tal es el caso de conglomerados humanos donde las personas o usuarios acuden para requerir un servicio, en nuestro investigación tratamos de conocer la atención al usuario que se brinda en la terminal intercantonal de la ciudad de Riobamba por parte de los señores conductores y personal administrativo para determinar esto se realizó un levantamiento de información en campo con los principales actores y mediante estadística exploratoria determinar bondades y falencias que tiene la terminal con el propósito de obtener indicadores que ayude a las autoridades de turno tomar decisiones que vayan hacia la mejora continua.


    Palabras Clave


    Servicio, Transporte, calidad





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