REVISTA CARIBEÑA DE CIENCIAS SOCIALES//(ENERO 2020)
Volumen: 1, Numero: 1, Páginas: [31]p.
Introduction: The research evaluates and applies a business plan to the company "Total Security" in order to strengthen the corporate image, in the first instance the company is evaluated to detect its strengths, opportunities, weaknesses and threats (SWOT). Objective: The study is carried out under the support of the state of the art, which is the fundamental basis for the practical proposals that the research makes, where the evaluation and application of a business plan model for the Total Security company is determined as a strategy for the strengthening of the corporate image. Methodology: The research carried out is qualitative and quantitative descriptive, with a non-experimental-longitudinal design, the collection of information was allowed through techniques such as surveys applied to all the actors of the company throughout the monitoring, monitoring, application and monitoring of the business plan that allowed us to analyze the changes in the evaluated variables. Results: It can be seen that the organizational plan considerably improves the functions and responsibilities that employees perform, as well as the marketing plan helps to develop the corporate image of the company, the application of these plans must be strict in their compliance to obtain expected results.Conclusions: it can be affirmed that the application of a business plan strengthens the corporate image of the company, however, the financial plan does not determine the efficiency of the company.
Introducción: La investigación evalúa y aplica un plan de negocios a la empresa ?Seguridad Total? con la finalidad de fortalecer la imagen corporativa, en primera instancia se evalúa la empresa para detectar sus fortalezas, oportunidades, debilidades y amenazas (FODA).Objetivo: El estudio se desarrolla bajo el sustento del estado del arte, que es la base fundamental a las propuestas de carácter práctico que la investigación formula, en donde se determina la evaluación y aplicación de un modelo de plan de negocios para la empresa Seguridad Total como estrategia para el fortalecimiento de la imagen corporativa. Metodología: La investigación realizada es cualitativa y cuantitativa descriptiva, con un diseño no experimental- longitudinal, se permitió la recopilación de información a través de técnicas como las encuestas aplicada a todos los actores de la empresa a lo largo del acompañamiento, monitoreo, aplicación y seguimiento del plan de negocios que nos permitió analizar los cambios en las variables evaluadas. Resultados: Se puede constatar que el plan organizacional mejora considerablemente las funciones y responsabilidades que los colaboradores desempeñan, así como el plan de marketing ayuda al desarrollo de la imagen corporativa de la empresa, la aplicación de estos planes debe ser estrictos en su cumplimiento para obtener resultados esperados. Conclusiones: se puede afirmar que la aplicación de un plan de negocios fortalece la imagen corporativa de la empresa, sin embargo, el plan financiero no determina la eficiencia de la empresa.