REVISTA CUBANA DE INVESTIGACIONES BIOMEDICAS//(VOL. 36, NUM. 3)
Volumen: 36, Numero: 3, Páginas: [12]p.
Introduction: The theory of multiple intelligences has helped in the educational area to increase the vision that has of the students while it has favored the appearance of new ways to optimize the learning of the students.Objective: This study aims to see the effectiveness of working the different multiple intelligences in physical education.Methods: All this, through the subject of Physical Education and eight sessions with a student of 4th of Secondary Education. Each session was focused on multiple intelligence, using content, tools and resources of the subject of Physical Education.Results: In this study we see how the motivation and learning of the person is greater and that is positively related to the values of these intelligences.Conclusions: Physical education can help the development of multiple intelligences, regardless of subjectivity of the questionnaires elaborated according to characteristicsof the subject studied.
Introducción: la teoría de las inteligencias múltiples ha ayudado en el área educativa a aumentar la visión que se tiene de los alumnos a la par que ha favorecido la aparición de nuevas maneras de optimizar el aprendizaje de los alumnos. Objetivo: este estudio tiene como objeto ver la efectividad al trabajar las diferentes inteligencias múltiples en la materia de Educación Física.Métodos: se aplican ocho sesiones con un alumno de 4o de la Educación Secundaria. Cada sesión estuvo centrada en una inteligencia múltiple, empleando contenidos, instrumentos y recursos de la asignatura de Educación Física.Resultados: en este estudio se ve cómo la motivación y aprendizaje de la persona es mayor y que está positivamente relacionada con los valores de esas inteligencias.Conclusiones: la educación física puede ayudar al desarrollo de las inteligencias múltiples, independientemente de la subjetividad de los cuestionarios elaborados según las características del sujeto estudiado.