DILEMAS CONTEMPORANEOS: EDUCACION, POLITICA Y VALORES// (AÑO VI, NUMERO 1)
Volumen: 1, Numero: 1, Páginas: [19]p.
One of the edges associated with the teaching of the English language are the learning styles. However, while it is fair to recognize the progress made in Pedagogy and Didactics, it is essential to point out that teaching practices are not always coherent with the theoretical postulates. In this sense, strengths and weaknesses emerge that need to be addressed and tempered with the help of science. Some of them will be object of reflection in the present article, from an evolutionary and epistemological position, with the firm intention of contributing to the visualization of the way to walk.
Una de las aristas asociadas a la enseñanza del idioma inglés son los estilos de aprendizaje. Sin embargo, si bien es justo reconocer el avance en materia de pedagogía y didáctica, resulta imprescindible señalar que las prácticas docentes no siempre son coherentes con los postulados teóricos. En tal sentido, afloran fortalezas y debilidades que requieren ser atendidas y atemperadas con el auxilio de las ciencias. Algunas de ellas serán objeto de reflexión en el presente artículo, desde una postura evolutiva y epistemológica, con el firme propósito de contribuir a la visualización del camino por andar.