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  • INFORMACION TECNOLOGICA// (VOL. 29, NUM. 4)

    Volumen: 29, Numero: 4, Páginas: 217-226 pp.

    DEMANDA Y CONSUMO DE PRODUCTOS ORGANICOS EN EL CANTON RIOBAMBA, ECUADOR

    Abstract

    The level of consumption and demand of organic products in the urban population of the Riobamba Canton, in Ecuador is determined and discussed. To generate empirical evidence, data collection techniques such as interviews and surveys applied to 384 people were done. The main place for purchasing organic products are special markets with a weekly frequency where consumers are willing to pay a higher price for these types of products compared to conventional products. The main barriers to the growth of the consumption of organic products are the low supply available, the lack of guarantee that the products are organic, the short life for their consumption and the high prices. The main organic products consumed are organic vegetables and fruits. As a conclusion of the research it is determined that the level of income and schooling of the population do not affect the demand and consumption of organic products.


    Keywords


    organic products, organic vegetables, demand and consumption


    Resumen

    Se determina el nivel de consumo y demanda de productos orgánicos en la población urbana del Cantón Riobamba, Ecuador. Se emplearon técnicas de recolección de datos tales como entrevistas y encuestas aplicadas a una muestra de 384 personas a través de un muestreo aleatorio simple. Los principales lugares de compra de productos orgánicos son ferias especiales con frecuencia semanal donde los consumidores están dispuestos a pagar un precio más elevado por productos orgánicos versus productos convencionales. Las principales barreras para el crecimiento del consumo de productos orgánicos, son la baja oferta disponible, la falta de garantía de orgánicos, su corta vida útil y los precios elevados. Los principales productos orgánicos consumidos son verduras, hortalizas y frutas orgánicas. Como conclusión de la investigación se determinó que el nivel de ingresos y la escolaridad de la población no inciden sobre la demanda y consumo de productos orgánicos.


    Palabras Clave


    productos orgánicos, verduras orgánicas, demanda y consumo





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