REVISTA EDUCACION MEDICA SUPERIOR//(VOL 31 No 4)
Volumen: 31, Numero: 4, Páginas: [18]P.
Introduction: Professional training in health sciences requires the achievement of competences that encourage learning how to learn, for which it is necessary to develop the students cognitive autonomy. Objectives: To assess the students satisfaction with an action plan aimed at improving their autonomous learning strategies. Methods: A pre-experimental study was developed in which the entire population was studied, made up by 33 students of the first semester of the Nursing major from the National University of Chimborazo, Ecuador, during the academic period October 2015- February 2016. The Delphi method was used to validate the applied questionnaire and for the design of the action plan. The Iadov technique was used to determine the indexes of group and individual satisfaction of the students in relation to the executed plan of actions.
Introduction: Ia formation profesional en las ciencias de Ia salud requiere del logro de competencias que propicien el aprender a aprender, para lo cual se precisa desarrollar Ia autonomia cognoscitiva de los estudiantes. Objetivo: evaluar la satisfaction de los estudiantes con un plan de acciones dirigido a mejorar sus estrategias de aprendizaje autonomo. Metodos: se desarrollo un estudio preexperimental donde se trabajo con toda la poblacion, compuesta por 33 estudiantes del primer semestre de la carrera de Enfermeria, de Ia Universidad Nacional de Chimborazo, Ecuador, durante el period() academic() octubre 2015-febrero 2016. El metodo Delphi se utilizo para validar el cuestionario aplicado y el disetio del plan de acciones. La aplicaciOn de la tecnica de Iadov sirvio para determinar los indices de satisfaction grupal e individual de los estudiantes en relaciOn con el plan de acciones ejecutado.