TURYDES//VOL.10 (23)
Volumen: 10, Numero: 23, Páginas: [34]p.
The present article summarizes the research findings oriented to a tourist product of adventure like the option to diversify the tourist offer in Ecuador, appealing to the case study in the Mera municipality, Pastaza Province. The objectives achieved are to design the portfolio of the tourist product of adventure to diversify the Mera municipality; Identifying the components of the tourist product of adventure to diversify the offer of the municipality; Selecting the activities to develop the tourist product of adventure; Developing the options of tourist products of adventure. This work discusses itself from the exploratory, qualitative and field investigation types, appealing to the scientific methods of analysis and synthesis, scientific method of experts, of the dialectic contradictions, heuristic. It comes to an end in this investigation, that from the situational diagnosis it is possible to detect the potentialities of the zone, demonstrating the need to design tourist products of adventure that aid the diversification of the tourist offer, gestating product portfolio tourist of adventure.
El presente artículo resume los resultados de la investigación orientada al diseño de un producto turístico de aventura como opción para diversificar la oferta turística en el Ecuador, apelando al caso de estudio en el Cantón Mera, de la Provincia de Pastaza. Los objetivos que se logran son de diseñar el portafolio del producto turístico de aventura para diversificar la oferta del Cantón Mera, Provincia de Pastaza; Identificar los componentes del producto turístico de aventura para diversificar la oferta del Cantón Mera; Seleccionar las actividades a desarrollarse en el producto turístico de aventura; Desarrollar las opciones de productos turísticos de aventura. Este trabajo se aborda desde la investigación exploratoria, cualitativa y de campo, apelando a los métodos científicos de análisis y síntesis, método de expertos, de las contradicciones dialécticas, heurísticos. Se concluye en esta investigación, que a partir del diagnóstico situacional es posible detectar las potencialidades de la zona, demostrando la necesidad de diseñar productos turísticos de aventura que ayuden a la diversificación de la oferta turística, gestando portafolio de productos turísticos de aventura.