REVISTA CARIBEÑA DE CIENCIAS SOCIALES
Volumen: 1, Numero: 1, Páginas: [47] p.
The present article presents the research findings guided to evaluate and to improve the quality of the service offered by Ecuadorian touristic Operators, through case of study. In the own service of the company, the design of strategic plan with the aim of minimizing the level of dissatisfaction in customers is proposed. The successful objectives are to elaborate the strategic plan for operating companies of tourism; Executing diagnostic situational model; And proposing plan of proposals of high-quality improvement attending to the case study. They are adopted descriptive type of documentary investigation, type of field investigation, in addition to scientific methods like heuristic, of experts, analysis and synthesis bibliographic, statistical ? mathematicians. It finishes off to Ecuadorian operating companies of tourism becoming widespread tool, including guideline of diagnosis and of corrective actions or of improvements
El presente artículo presenta los resultados de la investigación orientada a evaluar y mejorar la calidad del servicio ofertado por Operadora de Turismo ecuatoriana, a través de caso de estudio. En el propio servicio de la empresa, es propuesto diseño de plan estratégico con el fin de minimizar el nivel de insatisfacción en clientes. Los objetivos logrados son de elaborar el plan estratégico para empresas operadoras de turismo; ejecutar modelo diagnóstico situacional; y proponer plan de propuestas de mejora de calidad atendiendo al caso de estudio. Son adoptados tipo de investigación documental, tipo descriptiva, tipo de campo, además de métodos científicos como heurísticos, de expertos, análisis y síntesis bibliográficos, estadísticos ? matemáticos. Se concluye con un producto generalizable a empresas operadoras de turismo ecuatorianas, incluyendo guía de diagnóstico y de acciones correctivas o de mejoras